14 tips voor méér website traffic

Online marketing is nog steeds niet op z’n piek. Gelukkig begint ondernemend Nederland meer en meer het nut van online marketing en conversie verhogen in te zien. Dit betekent dat je online concurrentie groeit en dat je beter je best moet doen om jouw prospects naar jouw website te werven. Want met méér website traffic, werk je aan een betere online sales funnel, met daardoor méér leads, méér prospects en uiteindelijk méér omzet.

Website traffic is een noodzakelijk goed om zichtbaar te blijven. Het is DE manier om bezoekers naar je business te krijgen.

Website traffic

 Het klinkt wellicht wat overdreven, maar goede bezoekersaantallen op je website en conversie verhogen zijn tegenwoordig essentieel om meer succes te behalen. En als je met wat eenvoudige stappen, net wat meer aandacht besteedt aan het verhogen van je website traffic, zie je al snel resultaat. Wanneer je hierna ook werkt aan conversie verhogen, dan bouw je helemaal aan een goede online sales funnel.

Je hoeft hiervoor niet duizenden euro’s aan advertentiebudget of een SEO bureau te spenderen. Om meer website traffic te behalen, is het goed als je de basis begrijpt van hoe dit werkt.

WANNEER MENSEN JOU OF JE ORGANISATIE NIET ZIEN,

ZULLEN ZE OOK NIET VAN JE KOPEN.

Waar begin je vandaag nog mee?

Dus, waar kun je meteen morgen (of liever nog vandaag), mee beginnen voor meer website traffic? We hebben 14 tips op een rijtje gezet, waar je meteen mee kunt beginnen. Want het gaat uiteindelijk om betere website traffic en conversie verhogen.
Conversie verhogen

1) SEO – SEO – SEO voor meer website traffic

Wellicht kom je in vele artikelen andere meningen tegen, maar zoekmachine optimalisatie is nog steeds enorm belangrijk. Het is een belangrijk aspect voor het verkrijgen van meer website traffic. We verwachten ook niet dat dit het komende jaar anders zal worden. De wijze waarop je SEO toepast echter, wijzigt wel continu. Dit betekent dus dat je SEO moet toevoegen aan elke blog post, aan elke social media post en aan elke afbeelding. Gebruik de zoekwoorden waarmee je wilt dat je website of artikel mee gevonden moet worden voor meer website traffic. Voeg deze zoekwoorden toe aan je content, benoem je afbeeldingen hiermee en zorg ervoor dat je social media posts hier ook op gebaseerd zijn. Wanneer je een WordPress site hebt, kun je gebruik maken van SEO plugins die je helpen om elke post te optimaliseren. Veel mensen zweren bij Yoast, wijzelf hebben de voorkeur voor SEOpressor.

Altijd goed

Met website traffic, leg je het fundament voor een community waarmee je je producten, diensten en expertise kunt delen.

2) Social Media Bio’s

Dit is echt een verborgen schat voor je website traffic. Voeg je website url toe aan elke social media bio die je bezit. Het gaat hier dus om je eigen persoonlijke beschrijving op de social media platformen waar je actief bent. Het is verrassend hoe goed dit meewerkt in de opbouw van je verkeer met als resultaat dat je werkt aan conversie verhogen.

 

revive-old-post3) Hergebruik van oudere artikelen

Een handige WordPress plugin die automatisch door je blogposts loopt en ze deelt op je sociale Netwerken. Wanneer je een blogpost ontwikkelt, dat ben je een paar weken waarschijnlijk niet meer bezig om deze onder de aandacht te brengen van je publiek? Je gaat gewoon over tot de orde van de dag en brengt je meest recente blogs onder de aandacht. Deze plugin helpt je hiermee, waardoor je automatisch werkt aan de verbetering van de online sales funnel. Je kunt zelf aangeven hoe vaak je wilt dat dit artikel wordt gedeeld, op welke netwerken, in welk format en zelfs welke categorieën van posts je wilt delen. Heb je dus een website van WordPress? Maak hier dan gebruik van voor je bestaande content.

4) Email Marketing

Een email versturen naar de mensen die zich op je lijst hebben ingeschreven, kan je een mooi herhalend verkeer opleveren. Dit is dus website traffic van hoge kwaliteit! Je kunt een deel van je blog post in de email opnemen en hierna verwijzen naar het complete artikel op je website. Een andere optie is dat je meerdere artikelen aanhaalt in je email en je leden aanmoedigt om deze te lezen. Zorg ervoor dat je email zo waardevol mogelijk is. De mensen op je lijst hebben zich per slot van rekening ingeschreven omdat ze je content waardeerden.  

5) LinkedIn Long posts

Je kunt op een hele eenvoudige manier gebruik maken van het professionele ‘self-publishing’ platform dat LinkedIn biedt. De kwaliteit die hier wordt geboden, maakt het dat deze artikelen goed worden gewaardeerd.

Het voordeel van Long posts is ook dat merendeel van de mensen waarmee je verbonden bent, een melding krijgt wanneer je een nieuwe long post hebt gepubliceerd. Je ziet weinig spam op dit platform of slechte kwaliteit, waardoor het je enorm helpt om je professionele positionering en daardoor je website traffic te verbeteren.

Uiteraard kun je in deze posts goede verwijzingen toevoegen naar je site, waar je meer (uitgediepte) content over het betreffende onderwerp biedt. Het zal zeker je conversie verhogen.

Online sales funnel

6) LinkedIn Groups

De LinkedIn groepen hebben het afgelopen jaar in een behoorlijk zwaar vaarwater gezeten, maar de kracht van de groepen bestaat nog steeds. Je kunt met behulp van je blogposts binnen je groepen een discussie beginnen.

Zorg ervoor dat je deze blogpost aanvult met een goede vraag of stelling. Het gaat erom dat je waarde biedt aan je LinkedIn groepleden. Lukt het je om reacties op je vraag of stelling te krijgen, dan blijft je post in deze groep langer actief en werk je aan meer website traffic.

 

7) Facebook posts

Hoewel alles online enorm aan verandering onderhevig is, lijkt het erop dat zowel Facebook als LinkedIn een nog roeriger tijd tegemoet gaan. Dat is positief voor ons als gebruikers, maar het betekent wel dat je moet blijven opletten! Facebook laat een behoorlijke verzakelijking zien in het gebruik. Het wordt meer en meer geaccepteerd dat je jezelf ook vanuit je zakelijke positionering laat zien. En laten we wel zijn, jouw doelgroep is ook een mens en veel van deze mensen komen dagelijks even op Facebook. Dus waarom zou je een kans om gezien te worden voorbij laten gaan. Belangrijk is echter wel dat je je posts goed op maat voor Facebook maakt. Zo is LinkedIn zakelijker en dienen de posts ook wat zakelijker geformuleerd te worden, dit is bij Facebook wat minder het geval. Dit betekent dat je nog wat meer van jezelf kunt laten zien. De images net wat uitbundiger kunnen zijn, maar de content nog steeds waardevol. Wanneer je je houdt aan de voorwaarden van social media (dus waarde bieden en verbinden), dan is het gebruik van Facebook posts een ontzettend mooie tool voor extra website traffic.  

8) Facebook Groups

Delen delen delen! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je al je Facebookgroepen gaat spammen met je blog. Sterker nog, dit moet je absoluut niet doen! Wanneer je actief bent in Facebook groepen door te participeren in discussies en je zit een kans om een artikel te delen dat je hebt geschreven, zorg er dan voor dat je dit deelt! Let wel even op of het is toegestaan dit soort content te delen, vele groepen hebben regels met als doel de groep vrij te houden van spam en reclame. Dus check wel eerst even voordat je je link deelt.  

9) Facebook Advertising

Facebook advertenties zijn behoorlijk populair en een zeer effectieve techniek om website traffic te genereren. Zelfs een paar euro per dag kunnen een behoorlijke impact hebben. Wanneer je het inzet om mensen te laten inchrijven op je marketinglijst, dan kun je met behulp van emailmarketing diezelfde mensen weer terug naar je website halen. Dan werk je nog verder door aan je kwalitatieve verkeer en continue aan het conversie verhogen.  

10) Link naar gerelateerde content op je website

Wanneer je artikelen schrijft, zorg er dan voor dat je links toevoegt naar andere artikelen die je eerder hebt geschreven en die relevant zijn. Hiermee biedt je meer waarde aan je lezers, je SEO wordt er beter van en het verlengt de tijd dat mensen op je website zitten. Hierdoor heb je een grotere kans op verhogen conversie en daardoor een betere online sales funnel.  

11) Social Share Buttons

Deze knoppen maken het je lezers mogelijk om je artikelen te delen op hun social media platformen. Wanneer een paar van je lezers je artikelen delen, stel je dan eens voor wat dit met je verkeer doet? Ervaring leert echter wel dat het enkel plaatsen van de share-buttons niet altijd het gewenste resultaat heeft. Je kunt dit extra motiveren door:
  • Bijvoorbeeld te appelleren aan het gevoel: door de zinsnede ‘Sharing is caring’ toe te voegen, zullen mensen die je content waarderen dit ook sneller delen.
  • Een andere is door onderaan de tekst een ‘call to action’ in de vorm van een cadeautje toe te voegen. Een ieder die dit bericht deelt, maakt kans op ….
Website traffic

12) Ontwikkel een ‘Pinbare’ afbeelding 

Bij elke blog post die je creëert is de ontwikkeling van een pincare afbeelding een prachtge kans in je online sales funnel. Een Pinnable afbeelding (Pinbare afbeelding) is een afbeelding die je aan je blogpost toevoegt met daarin de titel van je blog post opgenomen. Deze afbeelding kun je gebruiken om je blog post op Pinterest te plaatsen. Wanneer je zoveel mogelijk website traffic wilt werven, dan is het goed om deze afbeelding te ontwikkelen. Dit kan veel effect hebben op effectieve resultaten uit Pinterest.  

13) Voeg je eigen beschrijving aan je Pinbare afbeelding toe.

Bij je eigen – op maat gemaakte – afbeelding, wil je natuurlijk dat deze afbeelding dezelfde naam heeft als je blog post. Op deze manier, wanneer iemand bij je artikel komt en dit willen ze pinnen, dan zal deze pin automatisch jouw omschrijving toevoegen. Mensen laten meestal de omschrijving die automatisch wordt gegenereerd staan. Op die manier kun je toch nog een bepaalde mate van controle op je bericht uitoefenen. Deze omschrijving helpt je ook in je zoekresultaten.  

14) Voeg een call to action toe aan je Pinbare afbeelding

Geef mensen een hint om je afbeelding te pinnen. Je kunt dit doen in de vorm van een herinnering, dat wanneer ze het nu pinnen, ze dit bericht later terug kunnen vinden om verder te lezen. Veel mensen gebruiken Pinterest op deze manier, dus verwijs hier ook naar.
Online sales funnel

Deze 14 simpele, structurele strategieën kun je meteen uitvoeren.

Zo werk je direct aan méér website traffic

 

Zorg er dus voor dat je, naast de ontwikkeling van content, voldoende aandacht besteed aan het daadwerkelijk verspreiden van je content. Kijk wat je kunt doen om je publiek zo te prikkelen dat ze je content ook lezen. Vaak kost dit net zoveel tijd als de contentonwikkeling. Dit hoeft niet een groot budget in te nemen, het is belangrijker dat je dit volgens een strategie uitvoert. Waardoor je werkt aan het vergroten van je website traffic van een hoge kwaliteit.

En meer verkeer betekent méér lezers en daardoor een betere online sales funnel. Méér mensen die jouw organisatie zien en méér mensen die jouw producten of diensten zien. Méér mensen die zich inschrijven op jouw emailmarketinglijst. Met als gevolg méér mensen die van je afnemen.

Met deze manier is het goed om aan een system te werken, waarbij je het website traffic omzet naar kopers. Hiermee moet je voor elke bezoeker, die op je website komt, in gedachten hebben waar je deze bezoeker naartoe wilt leiden. Moet hij/zij zich inschrijven op je emaillijst? Moet hij zich op je content abonneren?  

Wanneer je dit van te voren bepaald, werk je vanuit een systeem aan je website traffic en bouw je aan je online sales funnel.

karin 260

Karin Muller is mede-eigenaar van LinkLeaders.

Karin geeft trainingen aan sales teams om social media zo optimaal mogelijk toe te passen als onderdeel van hun lead generation. Ervaring leert dat bij een optimaal gebruik van bijvoorbeeld LinkedIn, een sales team minder moeite heeft haar targets te bereiken. Een belangrijk, persoonlijk, onderdeel in de online sales funnel.

Pin It on Pinterest

Share This