Technische bedrijven zitten vaak zo dicht op en diep in hun producten, dat ze moeite hebben dit goed en veel te verkopen.

Met een bewezen aanpak helpen we directies en managers naar betere marges en méér rust in de organisatie.

Vier redenen waarom plannen sterven in de praktijk

 

  1. Keuzes worden gebaseerd op buikgevoel
  2. Doelstellingen worden onvoldoende vertaald naar de praktijk
  3. Teveel vergelijking concurrentie, te weinig uitgaan van eigen kracht
  4. Te weinig praktische mijlpalen

De Ontspannen Verkoper

Koude acquisitie wil je niet meer. Maar toch moet je nieuwe klanten werven. Wat kun je doen zodat koude acquisitie niet meer nodig is? Hoe zorg je ervoor dat prospects contact met jou gaan opnemen?

Elke maand organiseren we verkooptrainingen om ontspannen verkopers te ontwikkelen. Speciaal voor als je géén ras-verkoper bent (of in je team hebt).

Strategiesessies

Je hebt een goed professioneel verkoopteam. Als je heel eerlijk bent, zijn ze sterk reactief. Terwijl de markt meer en meer pro-activiteit vraagt. Je team is heel sterk naar je bestaande klanten, maar het werven van nieuwe klanten is net zo belangrijk. Dat krijgt nu eigenlijk te weinig aandacht.

Maandelijks plannen we ruimte voor een persoonlijke strategiesessie voor directies of managers verkoop. Omdat we écht willen dat elke verkoper een Ontspannen Verkoper wordt.

Uit deze sessie haal je concrete tips die je direct in je team kunt implementeren voor meer focus.

Wil je worden uitgenodigd voor zo’n sessie?

Het stellen van doelen is niet moeilijk.

 

Deze doelen vertalen naar de praktijk én behalen is een heel ander verhaal.

Verkoop voor technische bedrijven

Video

Persoonlijk verkopen

Ook bij B-to-B blijft persoonlijke verkoop ontzettend belangrijk. Ik moest laatst in de apotheek zijn. We wonen in een dorp, een ontzettend klein dorp. Daar hadden ze een nieuw systeem, dat voor als je aan de beurt bent, dat er een beeldscherm is waarin je kunt zien...

Lees meer

Eerst verkoper en dan techneut?

Is een techneut nou in eerste instantie een verkoper, of is een verkoper in eerste instantie een techneut? Veel bedrijven waar wij mee werken bestaan uit een management, een verkoopafdeling, een servicesafdeling en dan uiteindelijk de administratie. En vaak wordt de...

Lees meer

Verkoopteam verder ontwikkelen

Het eerste waar wij mee te maken hebben op het moment dat we met een verkoopteam aan de slag gaan om dingen anders te gaan doen is eigenlijk een beetje een gevoel van ‘hoezo’?? doen we het dan nu niet goed?’.

Lees meer

Pin It on Pinterest