Dagelijks je inbound marketing met 1% verbeteren?

door | mei 11, 2016 | Nieuws, Website

Pull MarketingInbound marketing is een manier om online beter gevonden te worden en leads makkelijker om te zetten naar klanten. Het is een vorm van marketing waarbij je je nog beter richt op datgene wat je klanten zoeken en dat je dit (in hapklare brokken) aanbiedt. Inbound marketing wordt ook wel een vorm van pull-marketing genoemd, waarbij je via het internet potentiele klanten aantrekt.

Met behulp van deze marketing strategie, ben je als organisatie beter in staat om op het juiste moment, de juiste content aan de juiste doelgroep te bieden. Inbound marketing voer je uit over alle online kanalen die je tot je beschikking hebt. Mits het ook die kanalen zijn waar je doelgroep zich bevindt, of waar je je doelgroep ook goed mee bereikt.

Stel, je heb de basis van je inbound marketing strategie op orde. Je hebt traffic op je website en regelmatig wordt er iets gedownload. Dat is goed! En hoe kun je dit nu verder gaan uitbouwen? Stel, je hebt als doelstelling dat je je inbound marketing dagelijks met 1% wilt gaan verbeteren?

1-percent1 1% lijkt niet zo veel, sterker nog, vele bedrijven zullen menen dat het belachelijk klein is waarvoor je niet aan de slag zult gaan? En inderdaad, 1% is niet zoveel als je dit bekijkt in het totaal van verkeer dat je op je website krijgt. Maar, als je je traffic vandaag verhoogt met 1% en morgen weer met 1% en overmorgen weer en ga zo maar eens verder. Dan heb je wel ineens een behoorlijk significante verbetering! In marketing termen wordt dan gesproken over de 1% regel van Inbound Marketing. Wanneer je kunt werken aan kleine, maar consistente verbeteringen van je cijfers, dan bereik je hiermee je doelstellingen veel effectiever dan wanneer je ineens een gigantische stijging van populariteit behaalt.

ben_hendersonNatuurlijk is er niets mis met een gigantische stijging in je populariteit en daarmee je verkeer. Sterker nog, het is de droom van elke marketeer: er gaat een onderdeel van je content viraal en ineens wordt je merk door vele mensen besproken. Het probleem echter is dat populariteit niet uit zichzelf blijft hangen. Volgende week namelijk, heeft iedereen weer een andere video of onderwerp gevonden waar ze het over hebben en dan is jouw merk vergeten. Tenzij je hebt gebouwd aan een solide basis voor je succes, waarmee je blijft bouwen aan je publiek.

Maar, wat betekent nu eigenlijk een solide opgebouwde basis? Ten eerste gaat het om een continue stroom van zeer kwalitatieve content. Elk stuk content is een pagina op je website. En elke pagina op je website is een mogelijkheid om mensen of bedrijven te bereiken. Dus, hoe meer content je plaatst en post, hoe beter je in staat bent om meer mensen te bereiken en hoe beter je in staat bent om die continue 1% verbetering te behalen.

inbound marketingInbound marketing m.b.v. een Blog post

Let op, wanneer je slechts sporadisch blogs post, kan je niet verwachten dat je publiek je in de gaten blijft houden. Maar, wanneer je elke dag, of meerdere keren per dag iets post, dan houden mensen in de gaten wat je te vertellen hebt en zullen ze je meer en meer gaan volgen. En stap voor stap zal je volgersgroep dan ook stijgen.

Wederom, stap voor stap. Dus het regelmatig posten van content is de eerste stap. Je moet deze content natuurlijk ook promoten. Dit betekent dat je een regelmatige social media aanwezigheid moet opbouwen. Door regelmatig op social media te posten, bouw je aan je social media aanwezigheid, waardoor je zichtbaarheid vergroot en je het je publiek zo eenvoudig mogelijk maakt om je te vinden en in contact met je te komen.

Wil je ook een krachtige social media strategie? Laat via onderstaand formulier weten wanneer we je het beste kunnen bellen.

1 + 12 =

Pin It on Pinterest

Share This