Hoe lead generatie voor technische bedrijven beter werkt

Tegenwoordig werken we met veel efficiëntere methoden om tot verkoopleads te komen. Denk hierbij aan social selling en inbound marketing. Ook digitale hulpmiddelen en de automatisering van marketing activiteiten bieden een ondersteuning aan je verkoopwerkzaamheden.
Belangrijk is dat de verkoopwerkzaamheden eenvoudig zijn, met een focus op efficiëntie. Want in de ideale wereld hebben verkopers méér dan genoeg tijd om hun funnel te vullen. In de realiteit echter hebben verkoopverantwoordelijken bij technische bedrijven echter nog vele andere taken.
Hoe ziet jouw eigen verkoopstappenplan eruit?
Hoe technische organisaties voordeel kunnen halen uit LinkedIn Marketing
Social media instrumenten als blogs, fora, Facebook, Instagram en LinkedIn bieden snelle, goedkope en betere mogelijkheden om in contact met mogelijke klanten, relaties en concurrenten te blijven. Tegelijk kun je zo de trends in je branche goed volgen en nieuwe medewerkers werven.
Vele handige technici maken al gebruik van social media om zichtbaarheid voor hun organisatie te bereiken. Hiermee behalen ze eenvoudig een voorsprong op hun concurrenten.

Wat betekent het genereren van leads?
De aanpak is aan het veranderen…
Merendeel van de technische bedrijven krijgen regelmatig tot soms automatisch aanvragen voor nieuwe werkzaamheden. Dit verschilt van wekelijks tot 1x per half jaar. Dat is op dit moment wellicht fijn, maar je hebt hier nu geen controle op. Wat als de markt iets minder booming wordt? Blijven ze je dan nog steeds bellen? Of is een proactieve aanpak noodzakelijk? Dit betekent dat je zelf méér moet gaan sturen en je aanpak proactief moet aanpassen.
Wanneer je hier in je eentje mee aan de slag gaat, zal je echt wel resultaten behalen. Een gezamenlijke aanpak echter zal betere resultaten opleveren.
Omdat verkopers in de technische branche zo weinig tijd hebben, is het juist zo fijn dat de moderne marketing minder tijd en energie hoeft te kosten dan voorheen. Koude acquisitie wordt niet zo vaak meer toegepast en tegenwoordig zie je niet meer zoveel verkopers die koud pitchen bij bedrijven.
Het internet kan een kosteneffectieve lead generator zijn, vooral in het B2B segment.
In de huidige tijd van social media, is het gebruik van een sociaal en professioneel netwerk als LinkedIn enorm belangrijk om je eigen verkoopleads te stimuleren.
Met behulp van social selling ben je steeds beter in staat je eigen potentiele prospects te vinden die op die platformen actief zijn. En wanneer je ze hebt gevonden, is het leggen van een contact heel eenvoudig.
Waarom lead generatie technieken belangrijk zijn
De ontwikkeling en het onderhouden van een fanatieke mindset voor prospecting is de ultieme sleutel tot succes in verkoop. Met deze mindset houd je de focus, zet je door. Je bent erop gericht om die deuren te openen die je open wilt hebben. Ondanks tegenslagen en afwijzingen die je geheid tegen zal komen.
Een dergelijke fanatieke mindset leidt tot groei. Hierdoor doen tegenslagen je zelfs harder groeien dan dat ze je tegenhouden. Om regelmatig nieuwe opdrachten binnen te halen, zorg je ervoor dat je verkoopfunnel gevuld blijft. Dit vergt een aanpak op meerdere kanalen.
‘Always be closing’ was de uitspraak van Blake in de film ‘Glengarry Glen Ross’. De uitdrukking A-B-C slaat tegenwoordig echter op ‘Always be connecting’.

Neem contact op voor meer informatie.

Karin geeft, begeleidt en traint organisaties die makkelijker de juiste klanten willen werven. Hierin werkt ze volgens een aanpak die LinkLeaders in de loop der jaren heeft ontwikkelt, waarbij online en persoonlijke activiteiten elkaar krachtig aanvullen.