LinkedIn Learning en nieuwe LinkedIn marketing look

LinkedIn Learning, LinkedIn marketing

Heb jij al LinkedIn Learning aangeboden gekregen vanuit LinkedIn? Wanneer je naar LinkedIn gaat, via je mobiel, krijg je de app van LinkedIn Learning aangeboden. Weer iets nieuws? Wat heb je hieraan?

Na de overname van LinkedIn door Microsoft, zal het geen verrassing zijn dat LinkedIn en daarmee je LinkedIn marketing de komende tijd nog meer gaat veranderen. Nu was het al regelmatig dat de boel weer anders was opgezet, maar het lijkt nu nog sneller te gaan. Zo afgelopen vrijdag LinkedIn Learning live gegaan. Hierbij worden cursussen en opleidingen van Lynda.com aangeboden. Lynda.com is in mei 2015 door LinkedIn overgenomen.

Grootse update in je LinkedIn Marketing

Wat verandert er nog meer binnen LinkedIn? De menubalk wijzigt, je profiel krijgt een nieuwe lay out, de manier waarop je je profiel bewerkt zal wijzigen en rechtsonder het scherm komt een chatfunctie. Deze functie werkt hetzelfde als bij Facebook en Gmail. De koppeling met Google zal ook verder worden uitgebouwd, bijvoorbeeld met de Google agenda’s.

De homepage van LinkedIn wordt ook anders, deze ziet er straks veel strakker en overzichtelijker uit. Hier wordt ook informatie vanuit je eigen profiel en de bezoekers hiervan aan toegevoegd, zodat je meer en meer naar een LinkedIn Dashboard gaat. Je notificaties worden verder uitgebreid, met referenties, bezoekers op je profiel etc. Kortom, je LinkedIn marketing kun je steeds efficiënter uitvoeren.

Hoe vaak heb ik niet naar een artikel teruggezocht omdat ik dit wilde aanhalen of doorsturen naar iemand en het niet meer terug kon vinden. Gelukkig wordt dat verleden tijd, want je hebt straks de mogelijkheid met zoekwoorden binnen je updates te zoeken. Heel fijn!

Het zal geen verrassing zijn dat ook de LinkedIn bedrijfspagina geheel gaat wijzigen. De opmaak wordt vergelijkbaar als de ‘groepen’ pagina, die vorig najaar al een nieuwe lay out heeft gekregen. Ook worden de opties voor de statistieken verder uitgebreid.

Er zijn nog meer aanpassingen die je tegen gaat komen met de nieuwe opmaak.

Zoals gewoonlijk zal de uitrol van deze functionaliteiten wat later bij ons in Nederland komen en dit zal ook per persoon nog eens verschillend zijn. Ik verwacht echter niet dat dit lang duurt, want de wijzigingen zijn nogal groots. Voor ons is er in ieder geval een hoop te doen qua aanpassingen aan onze LinkedIn trainingen, presentaties en checklists. De komende week geven we een LinkedIn training en natuurlijk krijgt dit sales team meteen de laatste update te verwerken.

LinkedIn Learning

Met LinkedIn Learning wil LinkedIn haar gebruikers verder aan zich binden. LinkedIn Learning maakt gebruik van de cursussen van Lynda.com dat vorig jaar voor 1,5 miljard dollar door LinkedIn is overgenomen. LinkedIn maakt voor het aanbieden van cursussen en opleidingen op maat, gebruik van de data die jij en ik in je LinkedIn profiel hebben ingevoerd. Zo wil LinkedIn verder met je meedenken om je vakkennis op niveau te houden en je carrière verder te kunnen ontwikkelen.

LinkedIn Learning; LinkedIn marketing

Er zijn méér dan 450 miljoen profielen op LinkedIn geplaatst. Miljoenen mensen houden via dit netwerk contact met elkaar houden. Daardoor hebben ze goed zicht op manier hoe banen, branches, organisaties en vaardigheden zich gedurende tijd ontwikkelen. Op basis hiervan denken ze je de juiste cursussen te kunnen aanbieden. Cursussen (of trainingen) die zich specifiek hebben gericht op de ontwikkeling van jouw kennis.

De tijd gaat steeds sneller en van professionals wordt steeds meer verwacht. De kennis en vaardigheden die je vandaag hebt, zijn niet voldoende voor de komende jaren. Continu leren is nog belangrijker om bij te blijven. Werkgevers gaan vaak bij een werknemer uit van een tijdspanne van 5 jaar. Na deze periode zijn mensen veelal aan een volgende stap toe. Hetzij binnen het bedrijf, hetzij buiten het bedrijf. Deze tijdspanne wordt echter steeds korter. De functies die zich nu het snelste ontwikkelen, bestonden 5 jaar geleden zelfs nog niet.

Om je het mogelijk te maken deze uitdagingen aan te gaan, is LinkedIn Learning gebaseerd op drie pijlers:

57d7aed75dc2bthumbnail-1

Content van wereldklasse

LinkedIn heeft een databestand van meer dan 9.000 digitale trainingen. Die digitale trainingen zijn allemaal aangeboden door branche experts. De breedheid van de cursussen is gigantisch: zakelijk, creatief of technisch. Van persoonlijke ontwikkeling tot programmeren. Ze ontwikkelen Lynda.com continu en willen wekelijks 25 trainingen toevoegen. De trainingen worden ook in Duits, Spaans, Japans en Frans aangeboden.

57d7af5eb7f95thumbnail-1

Data-driven maatwerk

Je krijgt de juiste cursus op het juiste moment aangeboden. Ze maken natuurlijk gebruik van de data uit LinkedIn. Zo kan LinkedIn Learning je die informatie aanbieden om snel de juiste training te vinden voor je doelen of functie. Met behulp van het inzicht uit LinkedIn, kunnen leerdoelen en trainingspakketten op maat opgesteld worden. Dit alles aangevuld met statistieken en rapportages zodat je je effectiviteit kunt monitoren.

57d7af9c2fa09thumbnail

Gemak, hoe jij het wilt

De trainingen worden je zo goed mogelijk op maat aangeboden, maar ook de manier waarop je de training volgt wordt geheel op maat aan je aangeboden. LinkedIn wil het voor jou zo eenvoudig mogelijk maken om je training te volgen. De trainingen zijn nu in korte delen opgebroken, zodat je ze echt overal kunt volgen. Op elk moment, op elk apparaat, online of offline. De beschikbare content word je aangeboden vanuit je eigen LinkedIn omgeving.

Online leren wordt mainstream

Vorig jaar meldde Frankwatching het ook al in een artikel dat ‘online leren mainstream wordt’. Technologische tools worden nu maximaal ingezet om leertrajecten op te zetten.

Wijzelf volgen al jaren online trainingen, echter vaak worden online trainingen niet helemaal serieus genomen. Een groot deel van de groei van LinkLeaders en onze eigen ontwikkeling is hiermee tot stand gekomen. Toch lijkt het nu meer mainstream te worden. Je loopt zelfs het risico achter te lopen wanneer je hier geen gebruik van maakt. Waarbij we natuurlijk inzien dat persoonlijke (offline) trainingen nog steeds noodzakelijk zijn.

Training of workshop LinkedIn voor jou of je sales team?

Wil je een LinkedIn workshop of LinkedIn training over de nieuwe LinkedIn veranderingen en hoe je nog steeds voor voldoende leads vanuit LinkedIn kunt zorgen? Stuur me een bericht en dan bespreken we wat je nodig hebt.

 

karin 260

Karin Muller is mede-eigenaar van LinkLeaders. Karin geeft wekelijks wel een LinkedIn training aan een sales team om zo optimaal mogelijk gebruik te maken van LinkedIn als onderdeel van hun lead generation. Ervaring leert dat bij een optimaal gebruik van LinkedIn marketing, een sales team veel minder moeite heeft haar targets te bereiken. Daardoor kunnen ze stoppen met verkopen en zullen ze meer en meer benaderd worden voor opdrachten of orders.

Pin It on Pinterest

Share This