Selecteer een pagina

Ook online

je sales 

onder controle

Structuur in je online sales proces

‘Linkedin sales playbook’

Dé aanpak voor  Sales Managers en CEO’s die succesvol willen zijn in de Linkedin Sales aanpak van hun organsiatie.

Succesvolle sportteams bewaken hun strategieën in zeer geheime playbooks. Kenmerkende formaties, aanvalslijnen voor een winnend spel.

Net als bij sport, vereist een succesvol Social Sales aanpak een Playbook.

Waarom zijn Linkedin geheimen zo waardevol?

 

De CEO van een organisatie heeft de hoofdrol in dit spel en is daarmee geen doorsnee speler. Ze zijn meer een spits, coach en trainer in één.

Daarom moeten vooraanstaande leidinggevenden als de CEO altijd de leider in het spel van Social Selling zijn.

 

LinkedIn voor CEO’s

In een grote onderneming is de CEO het gezicht van het bedrijf. In een MKB bedrijf is de CEO vaak het bedrijf zelf.

Toonaangevende leidinggevenden weten dat LinkedIn hen een gezicht geeft en daarmee een persoonlijke merk. Je laat mensen zien wie je bent en hoe je denkt.

Ondertussen bouw je aan relaties en stel je je team voor.

 

Het LinkedIn Playbook wordt door bedrijven in de AEX  tot Fortune 500 gebruikt voor hun onverslaanbare strategie voor Social Selling.

 

Wie zijn de spelers van het Playbook?

Hoe gebruiken de meeste mensen LinkedIn?

Ze loggen in om te zoeken naar een nieuwe baan of om contacten te leggen die hen kunnen helpen hun bedrijf te laten groeien.

 

CEO’s willen hun bedrijf laten groeien, maar ze hebben ook een strategie nodig: voor klanten, toekomstige klanten, partners, werknemers, sollicitanten, de media en investeerders.

Nu, meer dan ooit, willen klanten zaken doen met bedrijven met een sociaal geweten. Ze kijken hiervoor naar de leiding van een bedrijf om deze visie te vinden.

 

Ook werknemers en sollicitanten willen samenwerken met een bedrijf die hun eigen waarden weerspiegelt.

 

Mensen willen een CEO zien als een ‘thought leader’, en het Linkedin Playbook helpt alle werknemers van een organisatie met het neerzetten van een eenduidige LinkedIn aanwezigheid.

 

Wat levert het LinkedIn Playbook je op?

 

Als CEO of opkomend Chief Executive Officer is een strategische aanwezigheid op sociale media een waardevolle investering.

 

Het delen van je visie, samen met klanten en partners:

  • verhoogt je geloofwaardigheid
  • bouwt aan krachtige zakelijke relaties
  • en vergroot je merkherkenning

Méér prospects herkennen jou en je bedrijf en jullie unieke waardepropositie.

Met een grotere zichtbaarheid word je vaker uitgenodigd te spreken, geciteerd in de media en vergroot je je geloofwaardigheid.

 

Al deze kansen kunnen ook worden gebruikt als marketingmateriaal om vertrouwen op te bouwen en de deur naar gesprekken te openen.

 

Een grotere zichtbaarheid betekent dat je wordt herkend door collega’s en executive recruiters, die je beiden kunnen aanbevelen voor een bestuursfunctie en nieuwe professionele kansen.

 

Het LinkedIn Playbook

Ons Linkedin Playbook, weerspiegelt grote veranderingen in LinkedIn, dat bekend staat om zijn regelmatige updates en experimenten met nieuwe functies.

Ons Playbook benadrukt dus niet alleen de strategie, maar het bevat ook de praktische informatie die nodig is om op de meest effectieve manier door LinkedIn te navigeren.

En de winnaar is…

CEO’s weten dat LinkedIn belangrijker dan ooit is voor het contact met collega’s, klanten en werknemers.

 

Een LinkedIn-profiel dat de look en feel van een traditioneel cv weerspiegelt, ziet er oud uit. 

Resultaat is dat je als CEO een uistraling krijgt waarbij je geen gevoel hebt met je werknemers.

Mensen willen CEO’s die laten zien dat  ze om hun mensen en organisatie géven.

Dat ze luisteren, horen en reageren – en je LinkedIn-profiel is de ideale plek om te laten zien wie je bent, zowel als leider als als persoon.

Pin It on Pinterest

Share This