Verkopen vanuit je profiel? Onzin!

Ben jij een senior professional in jouw vakgebied, maar straalt je LinkedIn profiel dat eigenlijk niet uit? Dan wordt het tijd om jezelf vanuit je profiel die positionering te geven die past bij je expert-niveau.

Weet je dat bijna driekwart van de Nederlandse verkopers (71%) niet weten hoe ze met behulp van LinkedIn eenvoudiger bij koude prospects binnen kunnen komen?

Een goed proces van Social Selling begint met een krachtig LinkedIn profiel. Let op, dat is pas het begin! Geloof dus niet van die onzinverhalen dat met een goed LinkedIn profiel de leads ineens bij je binnen stromen. Zo werkt het gewoon niet. 😊

Voor een verkoper is een krachtig en professioneel profiel is echter wél essentieel, want B-to-B beslissers geven aan dat:

  • 62% éérst online zoekt wanneer ze een leverancier zoeken;
  • 53% gebruik maakt van social media bij het vergaren van informatie;
  • 81% vindt dat LinkedIn erg tot een beetje belangrijk is.

Bronnen: Hubspot en DemandGen

Zet daarom nu die stap en verbeter je eigen positionering vanuit je LinkedIn profiel. Onze LinkedIn profielhandleiding helpt je hiermee op weg.

Pin It on Pinterest

Share This