Persoonlijk verkopen

Persoonlijk verkopen

Ook bij B-to-B blijft persoonlijke verkoop ontzettend belangrijk. Ik moest laatst in de apotheek zijn. We wonen in een dorp, een ontzettend klein dorp. Daar hadden ze een nieuw systeem, dat voor als je aan de beurt bent, dat er een beeldscherm is waarin je kunt zien...

Lees meer

Eerst verkoper en dan techneut?

Is een techneut nou in eerste instantie een verkoper, of is een verkoper in eerste instantie een techneut? Veel bedrijven waar wij mee werken bestaan uit een management, een verkoopafdeling, een servicesafdeling en dan uiteindelijk de administratie. En vaak wordt de...

Lees meer
Verkoopteam verder ontwikkelen

Verkoopteam verder ontwikkelen

Het eerste waar wij mee te maken hebben op het moment dat we met een verkoopteam aan de slag gaan om dingen anders te gaan doen is eigenlijk een beetje een gevoel van ‘hoezo’?? doen we het dan nu niet goed?’.

Lees meer
Een adressenbestand: drama of noodzaak?

Een adressenbestand: drama of noodzaak?

Een adressenbestand, actueel en interactief: wat een drama is dat? Waarom zou je eigenlijk als organisatie een adressenbestand bij willen houden? Is dat met al die social media nog wel nodig? Wat kost het bijhouden van een bestand en is dat het wel waard?

Lees meer
Verkopen is niet alléén buikgevoel

Verkopen is niet alléén buikgevoel

Ik deel hier wéér zo'n pareltje, dit keer uit de IT-branche. Hoe goed je een markt ook kent, verkopen is méér dan alleen ervaring met de markt (hoewel het wel helpt). Basis is altijd exact de juiste contactpersoon vinden én het juist proces toepassen. Daarna is het...

Lees meer
Uit het oog uit het hart

Uit het oog uit het hart

In je verkooptraject zijn meerdere contactmomenten noodzakelijk. Veel verkopers laten het na 2 contactmoment afweten. Dan laten ze geld liggen.

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This