Hoezeer verkopen is veranderd en toch ook weer niet
We zijn nu naar een combinatie aan het gaan, waarbij we de online activiteiten combineren met nog steeds dat o zo noodzakelijke persoonlijke contact. En dat gaat gewoon hartstikke goed.
Persoonlijk verkopen
Ook bij B-to-B blijft persoonlijke verkoop ontzettend belangrijk. Ik moest laatst in de apotheek zijn. We wonen in een dorp, een ontzettend klein dorp. Daar hadden ze zo'n nieuw 'blieb-systeem'. Wanneer je aan de beurt bent, zie je op een beeldscherm waar je naartoe...
Eerst verkoper en dan techneut?
Is een techneut nou in eerste instantie een verkoper, of is een verkoper in eerste instantie een techneut?
Verkoopteam verder ontwikkelen
Het eerste waar wij mee te maken hebben op het moment dat we met een verkoopteam aan de slag gaan om dingen anders te gaan doen is eigenlijk een beetje een gevoel van ‘hoezo’?? doen we het dan nu niet goed?’.
Een adressenbestand: drama of noodzaak?
Een adressenbestand, actueel en interactief: wat een drama is dat? Waarom zou je eigenlijk als organisatie een adressenbestand bij willen houden? Is dat met al die social media nog wel nodig? Wat kost het bijhouden van een bestand en is dat het wel waard?
Verkoopteam aansturen op aantal afspraken?
Hoe stuur je je verkoopteam aan? Doe je dit op gedrag of op de missie en visie van je organisatie en de verkoper zelf?
4 tips waarop technische bedrijven hun verkoop kunnen verbeteren
Om je succes verder te ondersteunen hebben we vier manieren verzameld waarbij verkoop nóg beter kan functioneren en je concurrentie ver achter je kan laten.
Verkopen is niet alléén buikgevoel
Ik deel hier wéér zo'n pareltje, dit keer uit de IT-branche. Hoe goed je een markt ook kent, verkopen is méér dan alleen ervaring met de markt (hoewel het wel helpt). Basis is altijd exact de juiste contactpersoon vinden én het juist proces toepassen. Daarna is het...
Mijn verkoopteam presteert niet
Hoe ga je als verkoopmanager om met een team dat onvoldoende resultaat laat zien? Niet door je mensen aan te sporen ‘HARDER TE WERKEN’.
Verkopen zonder prijs
Wanneer je verkoopt zonder een prijs te noemen ben je ook niet aan het concurreren op prijs.
Uit het oog uit het hart
In je verkooptraject zijn meerdere contactmomenten noodzakelijk. Veel verkopers laten het na 2 contactmoment afweten. Dan laten ze geld liggen.
Komt jouw boodschap goed over bij je prospect?
Hoe ervaart je prospect jouw boodschap?