Verkoopteam verder ontwikkelen
Het eerste waar wij mee te maken hebben op het moment dat we met een verkoopteam aan de slag gaan om dingen anders te gaan doen is eigenlijk een beetje een gevoel van ‘hoezo’?? doen we het dan nu niet goed?’.
Een adressenbestand: drama of noodzaak?
Een adressenbestand, actueel en interactief: wat een drama is dat? Waarom zou je eigenlijk als organisatie een adressenbestand bij willen houden? Is dat met al die social media nog wel nodig? Wat kost het bijhouden van een bestand en is dat het wel waard?
Verkoopteam aansturen op aantal afspraken?
Hoe stuur je je verkoopteam aan? Doe je dit op gedrag of op de missie en visie van je organisatie en de verkoper zelf?
4 tips – Hoe Technische bedrijven hun verkoop verbeteren
Om je succes verder te ondersteunen hebben we vier manieren verzameld waarbij verkoop nóg beter kan functioneren en je concurrentie ver achter je kan laten.
Verkopen is niet alléén buikgevoel
Ik deel hier wéér zo'n pareltje, dit keer uit de IT-branche. Hoe goed je een markt ook kent, verkopen is méér dan alleen ervaring met de markt (hoewel het wel helpt). Basis is altijd exact de juiste contactpersoon vinden én het juist proces toepassen. Daarna is het...
Mijn verkoopteam presteert niet
Hoe ga je als verkoopmanager om met een team dat onvoldoende resultaat laat zien? Niet door je mensen aan te sporen ‘HARDER TE WERKEN’.
Verkopen zonder prijs
Wanneer je verkoopt zonder een prijs te noemen ben je ook niet aan het concurreren op prijs.
Uit het oog uit het hart
In je verkooptraject zijn meerdere contactmomenten noodzakelijk. Veel verkopers laten het na 2 contactmoment afweten. Dan laten ze geld liggen.
Komt jouw boodschap goed over bij je prospect?
Hoe ervaart je prospect jouw boodschap?
Marketingplan 2019
Ben je in januari te laat voor je marketingplan 2019?
Technische bedrijven en hun verkopers
Welke type verkoper heeft een technisch bedrijf nodig en is deze behoefte altijd hetzelfde of niet?
Hoe lead generatie voor technische bedrijven beter werkt
Verkopers hebben hun eigen B2B lead generatie tactieken om beweging in hun sales funnel te houden. Welke stappen zijn goed voor een efficiënte verkoopstrategie?