Technische bedrijven op LinkedIn?

Ben je een professional in de technische dienstverlening en overweeg je het gebruik van LinkedIn, Facebook, Instagram of andere social media instrumenten? Kijk je naar methodes om je technische organisatie onder de aandacht van je doelgroep te brengen?

Je hebt natuurlijk een website en diverse persoonlijke profielen bij social media platformen als LinkedIn en Facebook. Echter, heb je ook een strategie waarbij je deze platformen met elkaar hebt verbonden? Aangevuld met een geïntegreerde aanpak hebt om je technische organisatie onder de aandacht te brengen?

Dit artikel toont je een paar manieren waarmee je social media voor technische bedrijven kunt toepassen om je organisatie effectiever te laten groeien.

Technische bedrijven op LinkedIn?

Sceptisch

Technische organisaties zijn veelal sceptisch over het gebruik van LinkedIn voor hun organisatie

Vaak wordt gezegd: “Bij ons werkt dit niet. Wij halen nieuwe opdrachten voornamelijk uit ons netwerk en niet vanuit LinkedIn.”

Deze overtuiging wordt mede ingegeven vanuit het feit dat consumentenproducten enorm zichtbaar zijn op social media. Hierin wordt een stijl gehanteerd waarin het BtoB segment en vooral technische organisaties zich niet herkennen. Je wilt je per slot van rekening laten zien als een betrouwbare en professionele organisatie. Dan hoef je niet te laten zien wat je gisteren hebt gegeten. Herkenbaar?

Ondanks de scepsis ten aanzien van social media, implementeren vele technische organisaties op dit moment strategieën waarbij LinkedIn, Facebook en Instagram met succes zijn opgenomen.

Technische maakbedrijven

Hoe technische organisaties voordeel kunnen halen uit LinkedIn Marketing

Social media instrumenten als blogs, fora, Facebook, Instagram en LinkedIn bieden snelle, goedkope en betere mogelijkheden om in contact met mogelijke klanten, relaties en concurrenten te blijven. Tegelijk kun je zo de trends in je branche goed volgen en nieuwe medewerkers werven.

Vele handige technici maken al gebruik van social media om zichtbaarheid voor hun organisatie te bereiken. Hiermee behalen ze eenvoudig een voorsprong op hun concurrenten.

Als jij hier ook succesvol in wilt zijn, is het noodzakelijk dat je ervoor zorgt dat je website er goed uitziet en de merkpositionering van je organisatie overall hetzelfde is. Ook op de social media profielen van je organisatie!

Op het moment dat je een professionele aanwezigheid hebt opgebouwd, gaat het daarna om het bouwen aan goede content (artikelen). Hierdoor zorg je dat je bezoekers naar je website kunt werven. De social media profielen helpen om deze artikelen bij je doelgroep onder de aandacht te brengen en hen ook weer naar je website te begeleiden.

LinkedIn kan ervoor zorgen dat je technische organisatie verder groeit, mits je het goed toepast.

In onze trainingen werken we aan een effectief LinkedIn marketingplan voor technische bedrijven. We werken dan onderstaande pijlers uit:

  1. Wie is je doelgroep?
  2. Waar bevind je doelgroep zich?
  3. Wat wil je dat je doelgroep over jou onthoudt?
  4. Via welk instrument (social media platform) kun je hen bereiken?
  5. Hoe ga je dit inzetten?

Het mooie is dat je met behulp van LinkedIn eenvoudig antwoord op die vragen kunt vinden. Heb je daar liever hulp bij? Laat het ons weten, we hebben een interessante workshop om dit helder voor je te krijgen.

Neem contact op voor meer informatie.

2 + 12 =

Karin Muller is mede-eigenaar van LinkLeaders.
Karin geeft, begeleidt en traint organisaties die makkelijker de juiste klanten willen werven. Hierin werkt ze volgens een aanpak die LinkLeaders in de loop der jaren heeft ontwikkelt, waarbij online en persoonlijke activiteiten elkaar krachtig aanvullen.

Pin It on Pinterest

Share This